Troubled GB News huurt Nigel Farage in om een ​​show te hosten

GB Nieuws, Brits Een nieuwszender die vorige maand werd gelanceerd als een rechtse alternatief voor de BBC en Sky News, zei zaterdag dat het een populistische politicus had gerekruteerd. Nigel Farage als presentator.

De zender zei dat de voormalige leider van de pro-Brexit UK Independence Party van maandag tot en met donderdag een avondshow zal organiseren.

GB News heeft een moeilijke start gehad sinds het medio juni begon uit te zenden met een selectie van hosts, waaronder kranten- en televisienieuwsveteraan Andrew Neal en aangewezen omroepen van BBC, Sky en ITV. Het beloofde een alternatief te bieden voor de zogenaamde “stedelijke elite”-bias onder gevestigde nieuwszenders, maar ontkende dat het een Brits Het equivalent van Fox News.

Britse omroepregels vereisen dat nieuwszenders nauwkeurig en onpartijdig zijn in hun berichtgeving.

BBC-verslaggever ontslagen na ‘Hitler had gelijk’ proces over Israël’s proces dat op sociale media de schuld krijgt

De benoeming van de prominente en verdeeldheid zaaiende Farage, die jarenlang zijn bezorgdheid over immigratie uitte en later de meest prominente supporter van Groot-Brittannië werd Donald Trump, Het zou een teken kunnen zijn dat de zender van plan is meer nadruk te leggen op rechtse politiek en ‘cultuuroorlog’.

Toen het GB News in juni lanceerde, zei Neil, de president en presentator van het kanaal, dat het “de groeiende promotie van de annuleringscultuur zou blootleggen” en een stem zou geven aan “degenen die zich gemarginaliseerd of tot zwijgen gebracht voelen”.

Maar haar toewijding aan de vrijheid van meningsuiting is in twijfel getrokken nadat ze een van haar sponsors, Goto Harry, de schuld had gegeven van een knieblessure vorige week tijdens een luchtdebat over het antiracismegebaar van het Engelse nationale voetbalteam. Zijn gebaar trok een overweldigende negatieve reactie van kijkers.

READ  India vestigt dagelijks record op Coronavirus: Blinkin belooft Amerikaanse hulp - FOTO'S

GB News zei vrijdag dat het “geen bedrijf had in het nemen van de knie”, maar dat Harry dat in de lucht deed “een onaanvaardbare schending van onze normen was”.

Harry is sinds het incident van dinsdag niet meer in de lucht geweest. Brits Kranten meldden dat het hoofd van nieuws van de zender, John McCandrew, ontslag had genomen. McAndrew was niet bereikbaar voor commentaar.

KLIK HIER VOOR DE TOEPASSING VAN THF FOX NIEUWS

Het kanaal, dat wordt gesteund door onder meer het in New York gevestigde Discovery en de Britse investeerder Paul Marshall, heeft ook technische problemen ondervonden en de kijkcijfers zien dalen.

Neal, die twee weken pauze nam na het hosten van een dagelijkse show, zei dat GB News ‘het aankan’.

“Startups worden in rekening gebracht en verdeeld”, schreef hij vrijdag op Twitter. “GBNEWS is geen uitzondering. Maar de nieuwszender vindt zijn weg en heeft een grote toekomst. Let op deze ruimte.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *