Helldivers 2 heeft 100.000 negatieve recensies ontvangen sinds de aankondiging dat spelers Steam aan een PSN-account moeten koppelen

Eerder deze week kregen Helldivers 2-spelers op pc te horen dat ze binnenkort hun Steam-account moesten koppelen aan een PlayStation Network (PSN)-account. Twee dagen later ontving de game 100.000 nieuwe negatieve recensies op Steam.

Bovendien hebben de ontwikkelaars van Arrowhead verschillende verklaringen afgelegd om te zeggen dat ze achter de spelers staan.

“Oh, meteen in het beoordelingsresultaat,” piepen CEO en creatief directeur van Arrowhead-game Studio Johan Bilstedt. “Nou, ik denk dat dat terecht is. Sorry iedereen voor hoe dit allemaal is afgelopen. Ik hoop dat we het goed kunnen maken en het vertrouwen kunnen herwinnen door een voortdurende geweldige game-ervaring te bieden. Ik wil gewoon geweldige games maken!”

Toen Pilestedt gisteren deze opmerking maakte, had Helldivers 2 nog steeds een “overwegend positieve” gebruikersrecensie op Steam, met een “gemengde” beoordeling gebaseerd op beoordelingen van slechts de afgelopen twee weken. Op het moment dat dit bericht wordt geschreven, is de algemene beoordeling nu gemengd – wat aangeeft dat er slechts 59% positieve recensies zijn – en recente recensies zijn overwegend negatief.

“Interne discussies zijn gaande over het veranderen van de verplichte koppeling, en hoewel ik geen details kan onthullen, is de reactie van onze ontwikkelingsteams wereldwijd zeer negatief en zijn we op zoek naar betere opties”, schreef Arrowhead-communitymanager Spitz op Helldivers Discord (zoals Het werd gedeeld door Reddit-gebruiker Navar4477).

Spitz zei ook dat de beslissing en aankondiging door Sony zijn genomen, en niet door Arrowhead zelf.

Spelers maken om verschillende redenen bezwaar tegen de vereiste om hun PSN-accounts te koppelen, van eenvoudig ongemak tot meer algemene gegevensverzameling en privacyproblemen. Deze wijziging is met name van belang voor spelers in regio’s waar het niet mogelijk is om zich aan te melden voor een PSN-account. In een eerdere opmerking van Arrowhead werd gesuggereerd dat deze spelers zich zouden moeten aanmelden voor een PSN voor een andere regio dan die waarin ze wonen, maar dit zou feitelijk in strijd zijn met de servicevoorwaarden van Sony.

READ  Softwaremedewerkers van Raven blazen staking af na aankondiging vakbond: 'We handelen te goeder trouw'

“Als er geen betere oplossing wordt geboden voor spelers die zich in regio’s bevinden die geen PSN-dekking hebben, ben ik er zeker van dat we deze vereiste niet verplicht zullen stellen voor die spelers”, schreef Spitz. “We zullen mensen niet dwingen de servicevoorwaarden van Sony te schenden of de game niet te spelen.”

Sony heeft de afgelopen jaren steeds meer van zijn games naar de pc gebracht, meestal jaren na de eerste exclusieve console-release. Helldivers 2 is een beetje anders, aangezien ze de game publiceren en deze is ontwikkeld door een externe studio die ze niet bezitten, en deze tegelijkertijd op de pc- en PlayStation-platforms is uitgebracht. Deze platformonafhankelijke release is een van de redenen waarom het zo succesvol is; dat het Het zei De zevende door Sony gepubliceerde game aller tijden met de hoogste opbrengst, met meer dan de helft van de verkopen op pc. Het is ook gewoon een geweldig spel.

Dit alles maakt het enorm jammer dat de ervaring van spelers wordt verstoord door onnodige accountvereisten.