De bewering van Gosiame Thamara Sithole over 10 kinderen is onjuist gebleken

De Zuid-Afrikaanse moeder die beweerde te zijn bevallen van een Schrijf 10 kinderen in Ze was niet zwanger, blijkt uit een onderzoek van de lokale overheid.

De De regering van Gauteng County zei: Woensdag heeft het “een grondige check-up gedaan bij alle ziekenhuizen” in het gebied om de beweringen van Josyama Thamara Sithole te “bevestigen” dat ze bevallen was van een tweeling.

“Geen van de ziekenhuizen in de provincie, zowel openbare als particuliere, had gegevens van dergelijke geboorten in hun faciliteiten”, zei de regering.

Toen de officials eindelijk in Sithole aankwamen, 37 – hun eigen Echtgenoot is niet bereikbaar Ze werd 72 uur ingenomen psychologische evaluatie Het werd met een week verlengd, zeiden ambtenaren.

“Het is nu vastgesteld door artsen dat mevrouw Sithole de laatste tijd geen kinderen heeft gehad”, onthulde de verklaring. “Het bewees ook dat ze onlangs niet zwanger was geweest.”

De regering zei dat ze “de procureur-generaal had opgedragen een rechtszaak aan te spannen” tegen de krant die het verhaal publiceerde – Pretoria nieuws – meer dan Volg verhaal waarin wordt opgemerkt dat “de regering medische nalatigheid probeerde te verdoezelen” door Sithole vast te houden.

“Deze beschuldigingen zijn vals en ongegrond en dienen alleen om de goede reputatie van het Steve Biko Academic Hospital en de provinciale regering van Gauteng aan te tasten”, aldus de verklaring.

Josemi Thamara Sithole
“Ze hadden geen reden om tegen me te liegen over de zwangerschap”, zegt Pretoria News-redacteur en vriend van de familie Pete Rambedy.
Thubelle Mathunsi / Afrikaans persbureau

De regering zei “diep bezorgd te zijn over het gedrag” van de krant, “met name de redacteur van Pretoria News, de heer Pete Rambidi”, die ook deel zal uitmaken van de rechtszaak.

READ  De deur staat open: paus Franciscus benoemt de eerste vrouw voor de eerste synode wereldnieuws

Rambidi schreef een verontschuldiging aan zijn personeel en verklaarde “verdriet en spijt” voor de primeur die werd onthuld – en erkende dat zijn berichtgeving tolerant was omdat hij een vriend van Sithole was en haar op haar woord vertrouwde.

Hij schreef: “Het spijt me voor de reputatieschade die de effecten van het verhaal hebben veroorzaakt voor de groep, het bedrijf en mijn collega’s in het algemeen”, aldus hem. E-mail bekeken door News24.

“Om eerlijk te zijn, het verhaal bood critici de mogelijkheid om de professionele integriteit van niet alleen mezelf, maar ook die van mijn collega’s op de set in twijfel te trekken. Het spijt me dan ook zeer”, schreef hij.

Hij zei dat het paar had geweigerd om met andere verslaggevers te praten omdat ze zijn vrienden waren, en zei dat hij vond dat er “niets te onderzoeken viel”.

“Ze hadden geen reden om tegen me te liegen over de zwangerschap. Voor mij was het een feestelijk verhaal. Daarom heb ik nooit om gedocumenteerde bewijzen van zwangerschap gevraagd, zoals scanners en kliniekkaarten, zoals ik meestal doe bij een onderzoeksverhaal ”, aldus News24.

“Maar afgaande op de plotselinge wending van de gebeurtenissen en de reactie van de regering en onze critici, had ik het bij het verkeerde eind”, gaf hij toe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *